Više o kompaniji Flix

Nudimo održiva i povoljna putovanja za svakoga

Kratak prikaz kompanije Flix

Flix je vodeća globalna kompanija sa tehnologijom u službi putovanja, koja od svog osnivanja pruža održiva i povoljna rešenja za putovanja za više od 400 miliona putnika u više od 40 zemalja na 4 kontinenta preko svojih brendova FlixBus, FlixTrain, Greyhound i Kâmil Koç. Usklađivanjem poslovnog modela zasnovanog na manjim sredstvima i inovativnoj tehnološkoj platformi kako za putnike tako i za partnere, Flix koji je osnovan 2013. godine je brzo ostvario vodeće pozicije na tržištu za međugradska putovanja autobusom širom Evrope, Severne Amerike i Turske, pri čemu se dalje ubrzano širi u Južnoj Americi i Aziji. Kompanija Flix je orijentisana na stalnorastuće tržište međugradskog prevoza autobusom i vozom, pri čemu se sve više zalaže za zaštitu životne sredine u društvu, a cilj joj je da ostvari ugljeničnu neutralnost u Evropi do 2040. a globalno do 2050. godine. Da bi procenila svoj napredak u naučno prihvaćenom okviru, kompanija Flix je uspostavila kratkoročne ciljeve za smanjenje emisija pomoću inicijative Naučno zasnovanih ciljeva.  
 

Ključne činjenice i brojke

40+

zemlje na 4 kontinenta

5,600

odredišta

400+

milion putnika od osnivanja

1,000+

auto-prevoznici

5,500+

autobusi na putevima

13+

Vozovi FlixTrain u Nemačkoj

25+

kancelarije

5,500+

zaposleni

100+

nacionalnosti

Flix poslovni model

Brzorastuća tehnološka platforma kompanije Flix, koja je srž njenog poslovnog modela, je namenski napravljena da pruži prvoklasne rezultate kako za putnike tako i za partnere. Kombinovanjem planiranja mreže, marketinga i cena, Flix koristi inovativna rešenja da bi globalno omogućio udobna, održivija i povoljnija putovanja. Preko svoje tehnološke platforme i aplikacije prilagođene korisnicima, Flix kreira putovanja prilagođena potrebama putnika i povezuje putnike sa lokalnim auto-prevoznicima, istovremeno pružajući savremeni vozni park koji je usklađen s najvišim standardima bezbednosti. Ovaj poslovni model zasnovan na manjim sredstvima pretvorio je evropsko novoosnovano preduzeće u vodećeg lidera u oblasti tehnologije putovanja. 

Održivo putovanje

Sa prosečnim faktorom emisija od 27,8 g CO₂ po km po putniku, putovanje FlixBus autobusima u Evropi može da smanji ugljenični otisak za skoro 6 puta u poređenju sa vožnjom i 8 puta u poređenju s letenjem. Pored toga, prilikom rezervacije putovanja, putnici mogu da nadoknade emisije koje ostvare tako što će dati donaciju uglednoj međunarodnoj NVO atmosfair. 2023. godine Flix putnici su izbegli 1,1 milion tona CO₂ time što su izabrali FlixBus i FlixTrain u odnosu na druge načine putovanja. Vođen povećanim stepenom svesti o održivim putovanjima, Flix nastoji da ostvari ugljeničnu neutralnost u Evropi do 2040. i u svetu do 2050. godine. Da bi procenila svoj napredak u naučno priznatom okviru, kompanija Flix je uspostavila kratkoročne ciljeve za smanjenje emisija pomoću inicijative Naučno zasnovanih ciljeva.

Priča o tehnologiji kompanije Flix

Složenost kopnenog međugradskog putovanja zahteva veoma sofisticirano tehnološko rešenje koje kompanija Flix ostvaruje preko svog vlastitog i skalabilnog tehnološkog paketa. Brzorastuća tehnološka platforma kompanije Flix predstavlja srž naše ponude vrednosti i funkcioniše kao samoosnažujući zamajac koji je namenski napravljen da ostvaruje prvoklasne rezultate kako za putnike tako i za partnere. Pojednostavljen postupak rezervacije omogućava klijentima jednostavno kretanje po platformi i aplikaciji prilagođenoj korisnicima, uz mogućnost izbora između visoke frekvencije i gustine mreže, povoljnih cena i dosledne usluge visokog kvaliteta. Od pretraživanja određenog putovanja, izbora linija i pomoćnih usluga u autobusu do plaćanja putem besprekorno integrisanih rešenja za plaćanje, putnicima je na raspolaganju praktičan i sveobuhvatan proces rezervacije. 

Partneri imaju korist od pristupa novoj bazi klijenata, dodatnog stabilnog i predvidljivog toka prihoda, donošenja odluka na osnovu podataka, optimizivane iskorišćenosti i uštede troškova preko platforme kompanije Flix. Ovi aspekti naglašavaju poziciju kompanije Flix kao vodeće kompanije u tehnoloških rešenjima za putovanja, pružajući neuporedovu vrednost kako za putnike tako i za partnere. Da bi se pružilo vrhunsko korisničko iskustvo, skalabilnost aplikacija koje koriste veštačku inteligenciju i mašinsko učenje je jedan od glavnih strateških prioriteta kompanije Flix.

495+ M

Naš sistem zasnovan na veštačkoj inteligenciji dnevno upravlja sa više od 495 miliona sedišta

1.2 M

Dnevno je predviđeno oko 1,2 miliona vožnji

44+ M

Za više od 44 miliona sedišta cena se u proseku ponovo optimizuje svaki dan

Brendovi Flix Grupe

Sa svojim poslovnim modelom efikasnog korišćenja sredstava, Grupa upravlja brendovima orijentisanim ka klijentima kao što su FlixBus i FlixTrain, Kâmil Koç u Turskoj i legendarni Greyhound u Americi, Meksiku, Brazilu i Čileu.

Uprava kompanije Flix

André Schwämmlein, osnivač i generalni direktor

André Schwämmlein, osnivač i generalni direktor

Globalno poslovanje i komercijalne funkcije

André Schwämmlein je suosnivač i generalni direktor (CEO) kompanije Flix. Njegova vera u alternativni, održivi kolektivni prevoz ga je inspirisala da sa svojim sadašnjim suosnivačima razgovara o mogućnosti deregulisanog tržišta dok je radio kao konsultant u Boston Consulting Group (BGCG) 2009, nakon čega je osnovao Flix 2011. godine. Kao generalni direktor kompanije Flix, Schwämmlein vodi kompaniju u ostvarivanju vizije da svojim klijentima omogući da dožive svet. Pod njegovim vođstvom, kompanija Flix je postala globalni tržišni lider u svim ključnim geografskim područjima i proširila se u brojne zemlje. Takođe je aktivni član nadzornih odbora kompanija Scout24 SE i ABOUT YOU Holding SE i član je zelene stranke u Nemačkoj od 2002. godine.

Daniel Krauss, osnivač i CIO

Daniel Krauss, osnivač i CIO

Tehnologija i ljudi / ljudski resursi   

Kao direktor za informacije (CIO) i direktor za ljudske resurse u kompaniji Flix, Daniel Krauss upravlja tehnologijom i ljudima u kompaniji. Zajedno sa svojim suosnivačima razvio je kompaniju Flix kao pružaoca usluga međunarodnog prevoza. Krauss je takođe investitor i član savetodavnih odbora u kompanijama kao što su Baby1one i uvex. Uveren je da obrazovanje, preduzetništvo i inovacije mogu značajno da unaprede društvo. Često drži predavanja na Univerzitetu Fridrih Alexander u Erlagen-Nurembergu i osnivački je partner inicijative FightBack, koja promoviše promene prema održivijem društvu. Takođe je aktivan akcionar u najvećoj nemačkoj NVO za preduzetničko obrazovanje, STARTUP TEENS kao i suakcionar i poverenik UniverzitetaCODE. 

Christoph Debus, CFO

Christoph Debus, CFO

Finansije i pravni poslovi

Christoph Debus je preuzeo funkciju finansijskog direktora (CFO) u kompaniji Flix početkom marta 2022. godine. Na svojoj funkciji je odgovoran za finansijske i pravne poslove kompanije Flix. Debus je ekspert u industriji prevoza i bio je na brojnim rukovodećim interdisciplinarnim funkcijama na tržištu kapitala izvan aktivnosti CFO. Prethodno je bio generalni direktor u kompaniji Thomas Cook Group Airlines, a na poslednjoj funkciji je bio CFO u kompaniji Condor, gde je uspešno repozicionirao kompaniju. 

Max Zeumer, COO

Max Zeumer, COO

Potražnja i nova tržišta

Max Zeumer, direktor operacija je počeo svoje putovanje u kompaniji Flix početkom 2015. godine i od tada uspešno upravlja međunarodnim tržištima. Kao COO od aprila 2022. godine vodi globalno širenje sa fokusom na Severnu Ameriku i tržišta u razvoju kao što su Brazil, Čile i Indija dok istovremeno nadgleda funkcije globalnog komercijalnog marketinga i upravljanja prihodima. Sa raznovrsnim stečenim akademskim obrazovanjem, uključujući informatičke nauke, filozifiju i titulu magistra poslovne administracije stečenu na Columbia Business School, usavršavao je svoje veštine kao konsultant u kompaniji Boston Consulting Group, gde je ubrzo otkrio svoju strast prema narušavanju tradicionalnih industrija preko digitalizacije. Njegovo opredeljenje za podsticanje prekogranične saradnje i sinergije ima značajan uticaj na preoblikovanje globalne industrije putovanja.

Fabian Stenger, COO

Fabian Stenger, COO

Snabdevanje i evropska tržišta

Fabian Stenger, direktor operacija Grupe (COO) počeo je svoje putovanje u kompaniji Flix 2013. godine, uspešno razvijajući tržište u Nemačkoj i kasnije u Severnoj i Istočnoj Evropi. Kao direktor operacija od aprila 2022. godine, Stanger danas vodi evropsko autobusko poslovanje i nadgleda snabdevanje globalnog poslovanja, upravlja planiranjem mreže, partnerima, uključujući transformaciju voznog patka, operacije i korisničku službu. Sa ranim iskustvom u karijeri u Bain & Co. i sa stečenim akademskim obrazovanjem na Univerzitetu St. Gallen u Švajcarskoj, uz više od decenije iskustva u kompaniji Flix, njegovo strateško vođstvo i predanost održivom razvoju pokreću uspeh kompanije Flix, oblikuju njenu budućnost i globalni uticaj.