Više o kompaniji Flix
Nudimo održiva i povoljna putovanja za svakoga
Kratak prikaz kompanije Flix
Flix je vodeća globalna kompanija iz oblasti tehnologije putovanja koja teži da obezbedi održiva i povoljna rešenja za putovanja, sa dosadašnjim iskustvom pružanja takvih usluga za više od 500 miliona putnika od svog osnivanja, u 40 zemalja na 4 kontinenta preko svojih brendova FlixBus, FlixTrain, Greyhound i Kâmil Koç. Usklađivanjem poslovnog modela zasnovanog na manjim sredstvima i inovativnoj tehnološkoj platformi kako za putnike tako i za partnere, Flix je brzo ostvario vodeće pozicije na tržištu za međugradska putovanja autobusom širom Evrope, Severne Amerike i Turske, pri čemu se dalje ubrzano širi u Južnoj Americi i Aziji. Kompanija Flix je orijentisana na stalnorastuće tržište međugradskog prevoza autobusom i vozom, podstaknuta rastućom svešću o zaštiti životne sredine u društvu i teži da postigne poslovanje sa Nultom emisijom u Evropi do 2040. a globalno do 2050. godine. Pored toga, Flix se obavezao na inicijativu Ciljeva zasnovanih na nauci (SBTi), univerzalno priznati naučni okvir, postavljajući ciljeve za smanjenje uticaja već do 2032. godine. Saznajte više ovde.
Ključne činjenice i brojke
40+
8,000+
500+
1,000+
5,000+
10+
25+
5,500+
100+
Flix poslovni model

© Flix SE
Brzorastuća tehnološka platforma kompanije Flix, koja je srž njenog poslovnog modela, je namenski napravljena da pruži prvoklasne rezultate kako za putnike tako i za partnere. Kombinovanjem planiranja mreže, marketinga i cena, Flix koristi inovativna rešenja da bi globalno omogućio udobna, održivija i povoljnija putovanja. Preko svoje tehnološke platforme i aplikacije prilagođene korisnicima, Flix kreira putovanja prilagođena potrebama putnika i povezuje putnike sa lokalnim auto-prevoznicima, istovremeno pružajući savremeni vozni park koji je usklađen s najvišim standardima bezbednosti. Ovaj poslovni model zasnovan na manjim sredstvima pretvorio je evropsko novoosnovano preduzeće u vodećeg lidera u oblasti tehnologije putovanja.
Održiva putovanja
Sa prosečnim faktorom emisije od 27,8 g CO₂ po pređenom kilometru po putniku, putovanje FlixBusom u Evropi može smanjiti ugljenični otisak najmanje 5 puta u poređenju sa vožnjom automobilom i 10 puta u poređenju sa letenjem, uz rezultate koji su gotovo jednaki onima međugradskih vozova.*
Prema naučnom istraživanju, odabirom usluga kompanije Flix umesto drugih vidova prevoza koji emituju više CO₂ po pređenom kilometru, putnici kompanije Flix su u 2024. izbegli emisiju od oko 1,5 miliona tona CO₂.
Ova procena je urađena u skladu sa smernicama Svetskog poslovnog saveta za održivi razvoj (WBCSD) i zasnovana je na podacima anketa klijenata nakon vožnje, poslovnoj metrici i faktorima emisije iz Analize od izvora do točka kompanije Flix iz 2021. godine. Flix priznaje izazove u uspostavljanju pouzdanih kontrafaktičkih scenarija, uključujući nizak odziv na ankete i nepotpune podatke o potrošnji goriva auto-prevoznika. Kako bi obezbedila kredibilitet, kompanija je primenila konzervativne pristupe i uzela u obzir moguće povratne efekte. Ovu metodologiju je 2023. godine pregledala i odobrila nezavisna kompanija za proveru usklađenosti. Pošto je metodologija primenjena u 2024. ista kao i prethodne godine, u 2024. nije pribavljena dodatna provera usklađenosti koju sprovodi nezavisna kompanija.
Više informacija se nalazi u dokumentu Metodologija izbegnutih emisija za 2024. godinu.
U skladu sa svojom vizijom promovisanja održivog razvoja u međugradskom prevozu, Flix teži da postigne poslovanje sa neto nultom emisijom u Evropi do 2040, a na globalnom nivou do 2050. godine. Pored toga, Flix se obavezao na inicijativu Ciljeva zasnovanih na nauci (SBTi), univerzalno priznati naučni okvir, postavljajući ciljeve za smanjenje našeg uticaja već do 2032. godine. U aprilu 2024. godine, SBTi je potvrdila te ciljeve, čime je priznala da je strategija kompanije Flix u skladu sa globalnim klimatskim ciljevima. Saznajte više ovde.
Priča o tehnologiji kompanije Flix

© Flix SE
Složenost kopnenog međugradskog putovanja zahteva veoma sofisticirano tehnološko rešenje koje kompanija Flix ostvaruje preko svog vlastitog i skalabilnog tehnološkog paketa. Brzorastuća tehnološka platforma kompanije Flix predstavlja srž naše ponude vrednosti i funkcioniše kao samoosnažujući zamajac koji je namenski napravljen da ostvaruje prvoklasne rezultate kako za putnike tako i za partnere. Pojednostavljen proces rezervacije omogućava klijentima jednostavno kretanje po platformi i aplikaciji prilagođenoj korisnicima, uz mogućnost izbora između visoke frekvencije i gustine mreže, povoljnih cena i dosledne usluge visokog kvaliteta. Od pretraživanja određenog putovanja, izbora linija i pomoćnih usluga u autobusu do plaćanja putem besprekorno integrisanih rešenja za plaćanje, putnicima je na raspolaganju praktičan i sveobuhvatan proces rezervacije.

© Flix SE
Partneri imaju korist od pristupa novoj bazi klijenata, dodatnog stabilnog i predvidljivog toka prihoda, donošenja odluka na osnovu podataka, optimizivane iskorišćenosti i uštede troškova preko platforme kompanije Flix. Ovi aspekti naglašavaju poziciju kompanije Flix kao vodeće kompanije u tehnoloških rešenjima za putovanja, pružajući neuporedovu vrednost kako za putnike tako i za partnere. Da bi se pružilo vrhunsko korisničko iskustvo, skalabilnost aplikacija koje koriste veštačku inteligenciju i mašinsko učenje je jedan od glavnih strateških prioriteta kompanije Flix.
495+ M
1.2 M
44+ M
Brendovi Flix Grupe
Sa svojim poslovnim modelom efikasnog korišćenja sredstava, Grupa upravlja brendovima orijentisanim ka klijentima kao što su FlixBus i FlixTrain, Kâmil Koç u Turskoj i legendarni Greyhound u Americi.
Uprava kompanije Flix

André Schwämmlein, osnivač i generalni direktor
Globalno poslovanje i komercijalne funkcije
André Schwämmlein je suosnivač i generalni direktor (CEO) kompanije Flix. Njegova vera u alternativni, održivi kolektivni prevoz ga je inspirisala da sa svojim sadašnjim suosnivačima razgovara o mogućnosti deregulisanog tržišta dok je radio kao konsultant u Boston Consulting Group (BGCG) 2009, nakon čega je osnovao Flix 2011. godine. Kao generalni direktor kompanije Flix, Schwämmlein vodi kompaniju u ostvarivanju vizije da svojim klijentima omogući da dožive svet. Pod njegovim vođstvom, kompanija Flix je postala globalni tržišni lider u svim ključnim geografskim područjima i proširila se u brojne zemlje. Takođe je aktivni član nadzornih odbora kompanija Scout24 SE i ABOUT YOU Holding SE i član je zelene stranke u Nemačkoj od 2002. godine.

Daniel Krauss, osnivač i CIO
Tehnologija i ljudi / ljudski resursi
Kao direktor za informacije (CIO) i direktor za ljudske resurse u kompaniji Flix, Daniel Krauss upravlja tehnologijom i ljudima u kompaniji. Zajedno sa svojim suosnivačima razvio je kompaniju Flix kao pružaoca usluga međunarodnog prevoza. Krauss je takođe investitor i član savetodavnih odbora u kompanijama kao što su Baby1one i uvex. Uveren je da obrazovanje, preduzetništvo i inovacije mogu značajno da unaprede društvo. Često drži predavanja na Univerzitetu Fridrih Alexander u Erlagen-Nurembergu i osnivački je partner inicijative FightBack, koja promoviše promene prema održivijem društvu. Takođe je aktivan akcionar u najvećoj nemačkoj NVO za preduzetničko obrazovanje, STARTUP TEENS kao i suakcionar i poverenik UniverzitetaCODE.

Benjamin Gubitz, CFO
Funkcije finansija i pravnih poslova
Benjamin Gubitz se pridružio kompaniji Flix 2015. i preuzeo funkciju finansijskog direktora(CFO) u kompaniji Flix početkom januara 2025. godine. Na ovoj poziciji je odgovoran za finansijske i pravne funkcije u kompaniji Flix. Pre nego što je stupio na funkciju CFO; Gubitz je bio na raznim rukovodećim pozicijama, odgovoran za kontroling i odnose sa investitorima u kompaniji Flix. Tokom rada u kompaniji, imao je važnu ulogu u zatvaranju raznih rundi finansiranja, uspostavio je tim kontrolinga Grupe i radio je na brojnim projektima sticanja i spajanja, između ostalog i Grayhound Lines 2021. godine. Pre rada u kompaniji Flix, bio je vođa projekata u BCG. Gubitz je doktorirao političke nauke.

Max Zeumer, CCO
Potražnja i nova tržišta
Max Zeumer, direktor za komercijalne poslove (CCO) je počeo svoje putovanje u kompaniji Flix početkom 2015. godine i od tada uspešno upravlja međunarodnim tržištima. Kao CCO vodi globalno širenje, sa fokusom na Severnu Ameriku i tržišta u razvoju kao što su Brazil, Čile i Indija dok istovremeno nadgleda funkcije globalnog komercijalnog marketinga i upravljanja prihodima. Sa raznovrsnim stečenim akademskim obrazovanjem, uključujući informatičke nauke, filozifiju i titulu magistra poslovne administracije stečenu na Columbia Business School, usavršavao je svoje veštine kao konsultant u kompaniji Boston Consulting Group, gde je ubrzo otkrio svoju strast prema narušavanju tradicionalnih industrija preko digitalizacije. Njegovo opredeljenje za podsticanje prekogranične saradnje i sinergije ima značajan uticaj na preoblikovanje globalne industrije putovanja putem digitalizacije.

Fabian Stenger, COO
Snabdevanje i evropska tržišta
Fabian Stenger, direktor operacija Grupe (COO) počeo je svoje putovanje u kompaniji Flix 2013. godine, uspešno razvijajući tržište u Nemačkoj i kasnije u Severnoj i Istočnoj Evropi. Kao COO od aprila 2022. godine, Stanger danas vodi evropsko autobusko poslovanje i nadgleda snabdevanje globalnog poslovanja, upravlja planiranjem mreže, partnerima, uključujući transformaciju voznog patka, operacije i korisničku službu. Sa ranim iskustvom u karijeri u Bain & Co. i sa stečenim akademskim obrazovanjem na Univerzitetu St. Gallen u Švajcarskoj, uz više od decenije iskustva u kompaniji Flix, njegovo strateško vođstvo i predanost održivom razvoju pokreću uspeh kompanije Flix, oblikuju njenu budućnost i globalni uticaj.
*Podaci koji potiču iz sopstvenih proračuna, analize organizacije atmosfair, izveštaja UBA iz 2023. godine i EPA SAD iz 2024. godine. Više informacija pogledajte u Metodologiji izbegnutih emisija kompanije Flix u 2024. godini.