§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

I. Opšti uslovi poslovanja i rezervacije

Datum: 04.04.2018.

1 Oblast primene

Opšti uslovi poslovanja i specijalni uslovi rezervacije primenjuju se na korišćenje veb-portala i rezervaciju karata za FlixBus.

2 Ugovorna strana

Ugovorna strana za rezervacije putovanja (prodavac karata) i upotrebu onlajn portala je FlixMobility GmbH, Birketweg 33, 80639 Minhen, u nastavku teksta FlixMobility.

3 Komercijalna upotreba veb-portala

3.1 Stranice za poređenje cena mogu da budu deo pisanog sporazuma sa FlixMobility u kojem FlixMobility odobrava prijem, obradu i objavljivanje cena, kao i red vožnje FlixMobility.

3.2 Zabranjeno je korišćenje veb-portala kompanije FlixMobility u svrhe koje nisu lične ili su komercijalne. Upotreba automatizovanih sistema za izvlačenje podataka sa ovog veb-sajta za komercijalnu upotrebu („struganje sa ekrana“) je zabranjena. FlixMobility zadržava pravo da preduzme mere protiv takvih prekršaja.

4 Plaćanje i vaučeri

4.1 Za plaćanje karata, u zavisnosti od oblika rezervacije, mogu se koristiti različiti načini plaćanja:

  • Onlajn: PayPal, direktno zaduživanje, kreditna kartica (MasterCard/Visa/Amex), SofortÜberweisung (instant prenos), iDeal, Postfinance, Carte Bleue, Dotpay. Kod svih rezervacija zadržavamo pravo da isključimo određene tipove plaćanja i uputimo korisnike na druge tipove plaćanja.
  • U vozilima: gotovina.
  • Prodajna mesta/turističke agencije: sve naše agencije nude razne mogućnosti za plaćanje, a gotovinsko plaćanje je uvek moguće.
  • Telefonom: kreditna kartica (Mastercard/Visa/Amex), kao i direct debit za klijente sa prebivalištem u Nemačkoj.
4.2 Specijalni uslovi kod plaćanja sa kreditnom karticom:

4.2.2.1 Kupovina kreditnom karticom

4.2.2.2 U slučaju kupovine kreditnom karticom, računi korisnika se zadužuju kada se rezervacija završi. Plaćanjem kreditnom karticom korisnici daju instrukciju svojoj kreditnoj instituciji u trenutku pravljenja rezervacije da obavesti kompaniju FlixMobility ili jednu od njenih ovlašćenih partnera o punom imenu i adresi korisnika u slučaju povraćaja, da bi kompanija FlixMobility mogla da ostvari svoje potraživanje.

4.2.2.3 Putnici imaju obavezu da plate troškove banke nastale u slučaju povraćaja u vezi sa plaćanjem kreditnom karticom. Mogu da postoje i troškovi otkazivanja. Putnici imaju priliku da dokažu da je naknada za povraćaj bila manja ili da nije postojala. U slučaju povraćaja, korisnici mogu da dobiju zabranu plaćanja kreditnom karticom privremeno ili trajno.

4.2.3 Ako FlixMobility neuspešno potražuje uplatu, potraživanje će biti preneto na spoljnog pružaoca usluge naplate potraživanja radi dalje obrade. Kompanija FlixMobility u tu svrhu može da prosledi sve potrebne lične podatke o dužniku ovom spoljnom pružaocu usluge.

4.2.4 Prebijanje potraživanja; pravo na zadržavanje

4.2.4.1 Kupci imaju pravo na prebijanje potraživanja samo u slučaju da njihova protivpotraživanja imaju zakonsku osnovu ili ako ih mi ne osporavamo i priznajemo. Osim toga, imaće pravo na zadržavanje ako i u meri u kojoj je njihova protivtvrdnja zasnovana na istom ugovornom odnosu.

4.2.4.2 U slučaju da korisnici kasne sa plaćanjem, sva postojeća potraživanja za isti ugovorni odnos dospevaju odmah.

4.2.5 Naknade za plaćanje

4.2.5.1 Ukupna cena karte koja je prikazana u Onlineshop_u sadrži eventualne naknade za plaćanje za način plaćanja koji ste odabrali a koje naplaćuju treća, naknade za plaćanje koje vi snosite kao i iznos zakonskog poreza na promet.

4.2.5.2 Klijenti koji odaberu način plaćanja koji podleže naplati naknade, snose i naknadu od 2,1% uz PDV za celokupan sadržaj korpe. U svakoj zemlji na raspolaganju se nalazi najmanje jedan besplatan i redovan način plaćanja.

4.3 Korišćenje vaučera:

4.3.1 Po jednoj rezervaciji može da se iskoristi samo 1 vaučer. Vaučeri mogu da se iskoriste samo onlajn ili preko partnerskih agencija.

Vaučeri koji imaju monetarnu vrednost, takozvani vrednosni vaučeri, mogu se iskoristiti za celokupnu korpu.

Vaučeri za popust sa procentualnom vrednošću ili vaučeri za besplatnu vožnju mogu da se iskoriste samo za kupovinu karte. Za prateće usluge (npr. naknade za uslugu, doplate za bicikle ili prtljag) ne može se dobiti popust sa navedenim vrstama vaučera.

4.3.2 Kampanje sa vaučerima koje sprovodi FlixMobility u okviru marketinških aktivnosti i upotreba vaučera ograničeni su na 3 vaučera po osobi. Ako neko iskoristi više od 3 vaučera iz iste kampanje sa vaučerima, FlixMobility može da otkaže sve rezervacije nakon prve 3 karte. Pravilo može da se stavi van snage kod određenih specijalnih promocija.

4.3.3 Vaučeri koji se izdaju besplatno u okviru marketinških aktivnosti ili kao gest dobre volje ističu nakon završetka pravljenja prve rezervacije.

4.3.4 Komercijalno korišćenje i posebno preprodaja vaučera nisu dozvoljeni i FlixMobility će ih sankcionisati blokiranjem karata i/ili naplatom štete.

4.3.5 Plaćanje računa na kuponu je isključeno.

4.3.6 U slučaju prevare, pokušaja prevare ili sumnje u druge kriminalne radnje u vezi sa kupovinom, korišćenjem ili prenosom poklon-vaučera, FlixMobility zadržava pravo da zatvori odgovarajući račun korisnika i/ili da zahteva alternativni način plaćanja i/ili da suspenduje vaučer. Neće biti prihvaćen zahtev da se dotični vaučer prihvati ili iskoristi.

4.3.7 U slučaju prevare, pokušaja prevare ili sumnje u druge nezakonite aktivnosti u vezi sa kupovinom, korišćenjem ili prenosom poklon-vaučera, FlixMobility zadržava pravo da otkaže sve karte kupljene u celosti ili delimično korišćenjem takvog vaučera.

4.4 Korišćenje kodova vaučera Interflix-a:

4.4.1 Po jednoj rezervaciji se može upotrebiti maksimalno jedan kod vaučera. Kodovi vaučera se aktiviraju automatski u roku od 48h i mogu se upotrebiti samo online ili kod naših partnerskih agencija.

4.4.2 Kodovi vaučera se mogu iskoristiti tokom 3 meseca.

4.4.3 Moguće je rezervisati samo jedno direktno putovanje autobusom, osim ako je u pitanju redovna povratna karta ili povratna karta gde se putovanje nastavlja do drugog grada, a ne početka prvog putovanja. Direktno putovanje autobusom se odnosi na linije bez presedanja i menjanja autobusa od mesta polaska do mesta dolaska.

4.4.4 Vaučeri su personalizovani i ne mogu se menjati.

4.4.5 Promene datuma rezervacije se mogu izvršiti samo preko potrošačkog servisa. Storniranje je isključeno.

4.4.6 Komercijalna upotreba i, posebno, preprodaja vaučera nije dozvoljena, i FlixMobility će je sankcionisati blokiranjem karata i /ili ostvarivanjem prava na naknadu štete.

4.4.7 Plaćanje bilo kakvog iznosa na kuponu će biti isključeno.

4.4.8 Svaka vožnja uz vaučer je zasebna i samostalna u odnosu na druge vožnje.

4.4.9 Putnik ima pravo da u roku od 14 dana odustane od kupoprodajnog ugovora. Odustanak se izjavljuje u pisanoj formi.

4.5 Kampanje sa cenama

4.5.1 Kampanje sa cenama koje sprovodi FlixMobility GmbH u okviru marketinških aktivnosti i kupovine karata sa popustom ograničene su na 3 karte po osobi. Ako jedna osoba kupi više od 3 karte iz iste kampanje sa cenama, FlixMobility GmbH može da otkaže sve rezervacije nakon prve 3 karte. Pravilo može da se stavi van snage u okviru određenih specijalnih promocija.

4.5.2 Komercijalno korišćenje i posebno preprodaja karata nisu dozvoljeni i FlixMobility GmbH će ih sankcionisati blokiranjem karata i/ili podnošenjem tužbi za naknadu štete.

4.5.3 U slučaju prevare, pokušaja prevare ili sumnje na druge nezakonite aktivnosti u vezi sa kupovinom, povraćajem ili prenosom karata, FlixMobility GmbH zadržava pravo da zatvori odgovarajući nalog korisnika i/ili da zahteva alternativni način plaćanja i/ili da suspenduje karte. FlixMobility GmbH neće prihvatiti zahteve da se dotična karta odobri ili da se izvrši povraćaj.

4.5.4 U slučaju prevare, pokušaja prevare ili sumnje na druge nezakonite aktivnosti u vezi sa kupovinom, povraćajem ili prenosom karata, FlixMobility GmbH zadržava pravo da otkaže sve kupljene karte u celosti ili delimično putem povraćaja takve karte.

4.5.5 Karte kupljene na promociji, koje su podložne promenama nakon isteka promocije, kupuju se po punoj ceni primenljivoj na dan vožnje/karte.

5 Storniranje

5.1 Storniranje se može izvršiti kroz novu rezervaciju nove karte (storniranje sa novom rezervacijom) ili nekorišćenjem karte sa refundacijom u skladu sa 5.6. Izmena ili storniranje rezervacije kod vozača nije moguće.

5.2 Otkazivanje nakon kojeg sledi nova rezervacija (npr. sa promenom reda vožnje, vremena polaska, datuma putovanja) može da se izvrši samo na FlixBus veb-sajtovima ili u partnerskim agencijama i na prodajnim mestima Flix kompanije do 15 minuta pre vremena polaska po redu vožnje. Putovanje u oba smera se smatra jednom rezervacijom.

5.3 U slučaju storniranja sa novom rezervacijom dobija se takozvani storno-vaučer. Ovaj storno-vaučer važi 12 meseci i ovlašćuje putnika da u tom vremenskom roku izvrši novu rezervaciju u visini vrednosti vaučera. Ukoliko cena nove rezervacije prelazi vrednost vaučera, plaća se razlika u ceni. Ako je cena niža, preostali iznos storno-vaučera ostaje sačuvan i može se iskoristiti odn. potrošiti prilikom sledeće rezervacije. Kod vremenski ograničenih akcijskih ponuda može doći do odstupanja od ovih pravila. Detaljnije to zasebno regulišu uslovi akcijskih ponuda koje mogu da se pregledaju na internetskim portalima.

5.4 Po postupku storniranja pravljenjem nove rezervacije naknada za storniranje plaća se po storniranom putovanju i po putniku. Izdaće se vaučer za otkazivanje na iznos cene karte, umanjen za troškove procesa otkazivanja. U slučaju promene imena putnika plaća razlika ako je putovanje u međuvremenu poskupelo. Promena telefonskog broja je besplatna.

5.5 Ako se vaučer za refundaciju iskoristi za ponovnu rezervaciju, za novo putovanje važe isti opšti uslovi prevoza i poslovanja.

5.6 Ako se karta za putovanje ne iskoristi kada je prevoznik jedna od podružnica Flix kompanija, onda se na zahtev iznos za cenu vožnje vraća zajedno sa kartom, umanjen za 15 € naknade za obradu po putniku i vožnji, ako putnik ne može da dokaže da nije naneta šteta ili da je šteta manja od datog iznosa. Teret dokazivanja za kartu koja nije iskorišćena leži na putniku. Karta važi za jednog putnika i jednu vožnju. Linije sa presedanjem (vezane linije) smatraju se jednom vožnjom. Pisani zahtev može biti neformalan. Zahtev treba da se pošalje kompaniji FlixMobility ili FlixBus DACH, npr. poštom na adresu FlixMobility GmbH, Birketweg 33, 80635 Minhen ili FlixBus DACH GmbH, Karl-Liebknecht-Straße 33, 10178 Berlin. Naknada za obradu se smanjuje na iznos od 2 € po putniku i vožnji, plus provizije banke za prenos, ako je prevoznik kompanije FlixBus DACH GmbH ili FlixMobility GmbH i ako je zahtev upućen u roku, najkasnije u roku od nedelju dana nakon prestanka važenja karte.

5.7 Sve gore navedene naknade za obradu, naknade za storniranje i eventuelne naknade za prenos ne plaćaju se ako se refundacija zahteva iz razloga za koje odgovaraju FlixMobility GmbH ili Flix kompanije. Uplata naknade za prevoz umanjena za eventuelne naknade za obradu kao i eventualne naknade za prenos izvršava se isključivo na račun koji je klijent naveo prilikom naručivanja, a kod plaćanja kreditnom karticom na njegov račun kreditne kartice.

6 Mesto sudske nadležnosti

Za trgovce, pravna lica i fizička lica, za koje ne važi opšta jurisdikcija u Nemačkoj, kao i za pojedince koji su preselili mesto boravka u inostranstvo nakon zaključivanja ugovora o prevozu, i čije boravište u vreme preduzimanja radnji nije poznato, je Minhen.

7 Neefektivne odredbe

U slučaju da pojedinačne odredbe ovih Opštih uslova prevoza i poslovanja budu ili postanu potpuno ili delimično neefektivne ili nevažeće, ovo, u principu, neće narušiti važenje ugovora u prevozu kao celine.

 

II Odstupajući propisi u nekim zemljama

1. Švedska
  • za 4.1: U Švedskoj se u vozilima primaju samo uplate karticama (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). Pored toga, u Švedskoj karta može da se kupi kod vozača preko mobilnih sistema za plaćanje baziranih na NFC tehnologiji. (npr. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).
2. Poljska
  • za 4.2.4.1 i 4.2.4.2: Ovi propisi se ne primenjuju na linije kojima upravlja FlixBus Polska sp. z.o.o.
  • za 5.4: Za linije kojima upravlja FlixBus Polska sp. z.o.o ne naplaćuju se naknade za storniranje.
  • za 5.6: Ne naplaćuje se naknada obrade za linije kojima upravlja FlixBus Polska sp. z.o.o.